Jumat, 17 Juli 2009

postheadericon Jika Aku Jatuh Cinta

Ya Allah jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pada seseorang yang melebihi cintanya padaMu
Ya Muhaimin jika aku jatuh cinta
Jagalah cintaku padanya agar tak melebihi cintaku padaMu
Ya Rabbul Izzati
Jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu
Dan jagalah rinduku padanya agar tak lalai aku merindukan syurgaMu
Ya Allah jika aku jatuh cinta
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia di jalan-Mu
Ya Allah jika aku jatuh cinta
Izinkan aku menyentuh hati seseorang yang hatinya terikat kepadaMu
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta semu
Ya Allah
Engkau mengetahui bahwa hati ini
Telah terhimpun dalam cinta pada-Mu
Telah berjumpa dalam taat paadMu
Telah bersatu dalam dakwah pada-Mu
Telah bersatu dalam membela syariatMu
Ya Allah kokohkan lah ikatannya
Kekalkanlah cintanya


Tunjukkilah jalan jalannya
Penuhikah hati hati ini dengan nurMu
 Yang tak pernah pudar 
Lapangkanlah dada dada kami dengan limpahan keimanan kepadaMu
Nyalakanlah hati hati kami dengan ma’rifat padaMu
Matikanlah ia dalam syahid di jalanMu
Sesungguhnya Engkaulah sebaik baiknya pelindung
Ya Allah semoga aku menemui cinta sejatiku ini
Cinta yang bisa membuat kuat cintaku pada-Mu
Cinta yang hakiki
Bukan cinta sekedar materi
Bukan cinta pada duniawi
Tapi cinta suci hanya untuk mendapatkan cinta dari-Mu



Syaikh Al- Muntashir

0 komentar:

Total Tayangan Halaman

Mari Silaturahmi

Follower

My Blog List

Popular Posts

Share